הרצאות למבוגרים

כשהקמתי את חתימה אישית והתחלתי בבניית הרצאותיי, הקהל המבוגר היה זה שעמד לנגד עיניי – אנשים סקרנים ושוחרי תרבות המעוניינים לשמוע הרצאות העשרה מהנות ואיכותיות. אני שמחה להגיד שהניסיון שצברתי במגוון קתדראות, מכללות גמלאים, דיורים מוגנים, מושבים וקיבוצים ברחבי הארץ, הוא מה שהפך את ההרצאות שלי למופע במה חוויתי ודינאמי.

במסגרת ההרצאות נעסוק בפוליטיקאים שלנו כאנשי שיווק מיומנים, במשפחות מתרבויות שונות בדינמיקה העולה סביב שולחן האוכל, בקשר בין עולם הריחות לצרכנות ולתדמית חברתית ונראה שדימוי אישי עובר כחוט השני בהיבטים שונים של חיינו.

ההרצאות מודולאריות ומועברות כמפגש בודד, כמיני סדרה או כסדרה מלאה.

מוסדות וגופים רבים איתם אני עובדת מעוניינים להציע לקהל לקוחותיהם שוחרי התרבות, סדרת הרצאות או קורס שבין התכנים המועברים בו עובר חוט מקשר חד וברור. בסדרת ההרצאות ‘זה הקנקן – ומה בתוכו?’ נחשף לפנים השונות של התדמית בחיינו: החל מעולם הפוליטיקה והצרכנות וכלה בתרבות הפנאי.

מוונוס של בוטיצ’לי ועד אליזבט טיילור – על תדמית בראי התרבות.

מי משדרת צניעות, וונוס של בוטיצ’לי, או וונוס של טיציאן? מה ניתן ללמוד משפת הגוף של הזמרת בציורו של אדגר דגה? מה ההבדל בין מרלון ברנדו לאליזבט טיילור ומה הקשר שלהם ל’חלף עם הרוח’?

תדמית ופוליטיקה או מה הקשר בין פוליטיקאי לפחית קולה?

מי שולט במדינה, הפוליטיקאים או התקשורת? איך פוליטיקאים מייצרים תדמית? למה אהוד ברק השתתף בארץ נהדרת? מי ניצח בעימות הטלוויזיוני בשנת 1996, בנימין נתניהו או שמעון פרס?

האישה שלצידו

מה תפקיד הרעיה בפוליטיקה? כיצד התקשורת מעצבת את תדמיתה?  איזוהי האישה האידיאלית – המעורבת, המתערבת או הנחבאת אל הכלים?

מותגים ופרסומים – מה מוכרים לנו?

מה ההבדל בין מוצר למותג? כיצד חוויית קניה יכולה להשפיע עלינו באופן לא מודע? למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים פריג’ידר? ומה אנו קונים בעצם – תועלות, ערכים, נוסטלגיה או רגשות אשמה?

פרנק סינטרה: עולם עליון, עולם תחתון

מה המשותף למיה פארו, אווה גרדנר, לורן באקול ומרלן דיטריך? על מה נהג פרנק סינטרה ‘לבזבז’ את כספו? ומה היה סוד הקסם שגרם לכל כך הרבה נשים להתעלף?

התקשורת כיוצרת תדמית – הון , שלטון, בידור וריאליטי

מי המשפחות המניעות את גלגליי התקשורת? מהי נוסחת הרייטינג? מה לנו ולחדרי אולפן מפוארים, מוזיקה ואפקטים? מהי התדמית הראויה לשדרן הטלוויזיה?

תל אביב דימויה של עיר

כיצד נתפסה תל אביב על-ידי הצייר התל אביבי נחום גוטמן ומה חושבים עליה הצלמים המודרניים? כיצד משווקת תל אביב לתיירים? ומהו תהליך מיתוג ערים? 

תקשורת בינאישית בעידן האינטרנט

למי נפנה היום לקבלת עצה רפואית – לרופא ‘המומחה’ או ל- ‘חוכמת ההמונים’? האם ליוסי לוי מנתניה יש את אותה יכולת להפיץ מידע כמו ליאיר לפיד? ואיך כל זה מתקשר לקשב וריכוז?

בושם, ניחוחות ותדמית

מדוע קליאופטרה הקפידה תמיד להתבשם? מה עשה לואי ה – 14, כדי לפתור את בעיות הגברא שלו? על איזה חוש מפצה אל פצ’ינו ב’ניחוח אישה’?

צרו קשר לפרטים נוספים והזמנות:

michal.lesser@gmail.com  |  0544-746314

שאלות ותשובות

סדנאות מועברות בד”כ לקבוצות של עד 15 אנשים וכוללת סימולציות, הדגמות ובהתאם לצורך גם צילום בווידיאו (לטובת הדמיה). ההרצאות מתאימות לכל גודל של קהל, מועברות בצורה חוויתית ומכוונות להעברת ידע לקהל.

בוודאי. ניתן לשלב בין כל הנושאים בהם מתמחה מיכל ובהתאם לצורך שעולה – תקשורת בינאישית, פרזנטציה ועמידה מול קהל, הבנייה ומיקוד מסר, נטוורקינג ומינגלינג והצגה עצמית.

עוד לפני פגישת הייעוץ, נערכת שיחה טלפונית מקדימה בה נעשה תאום ציפיות ומיכל לסר מבינה מה הצורך של הלקוח – עבודה על שפת גוף, שימוש נכון בקול, פחד במה, הבנייה ומיקוד המסר או הצגה עצמית. כפועל יוצא לכך, יינתנו משימות לביצוע עוד בטרם הפגישה ועל מנת שזו תהיה כמה שיותר אפקטיבית ועניינית. הפגישה נמשכת שעתיים, כוללת צילום ווידיאו (לטובת הדמיה) ובסיומה מחליטים במשותף האם ובכמה פגישות נוספות יש צורך. תוך כדי התהליך ולאורך כל אורכו מיכל זמינה לשאלות, לעזרה ולהתייעצות לגבי המצגת, הבניית המסר וההגשה.

אולי יעניין אותך גם...

ייעוץ אישי להופעה פומבית

מיומנויות הרצאה ופרזנטציה הן נרכשות ונלמדות. גם דוברים שלא מרגישים שניחנו בכריזמה וביכולת לסחוף את הקהל שלהם יכולים לסגל לעצמם מיומנויות פרזנטציה, הוראה והופעה פומבית ברמה גבוהה מאוד.

מגיעים אליי לייעוץ אישי מרצים מסוגים שונים: כאלו שמעוניינים להעביר הרצאות העשרה בתחום התוכן שלהם, כאלו שבונים לעצמם סדרת הרצאות, מרצים באקדמיה ואחרים שמדברים במסגרת סדרות וחוגי בית. בכל המקרים צריך לתת את הדעת לא רק לתוכן של ההרצאה, אלא גם לאופן שמעבירים אותה.

חוגי בית וחוגי חזון

חוגי בית וחוגי חזון הם מקום מפגש בלתי פורמאלי, שבמסגרתו מתכנסת לה קבוצה של בין 10-20 זוגות (גברים ונשים) לערב בסימן אתנחתא, שיח חברים ופעילות אמנותית. המפגשים בחוג הבית מתנהלים בצורת סבב בין בתי החברים ומתקיימים בדרך כלל בערבי שישי, וחוגי החזון מועברים לרוב במוצאי שבת כערב של חברותא.

הרצאותיי נותנות מענה לרצון להרחיב את הדעת בהנאה ובכיף. הן משלבות הומור, שיחה וקטעי סרטים ועוסקות במגוון תחומים הנוגעים בחיינו: הבחירות הפוליטיות שלנו והפוליטיקאים המייצגים אותנו, מקומה של התקשורת בגיבוש דעתנו, הקשר בין ריח לצרכנות חכמה, חיי חברה ומשפחה, נימוסי אורחים ומארחים, חיי חברה ותרבות הפנאי, תדמית בראי ההיסטוריה ועוד ועוד.

סדנאות

הסדנאות שלי עוסקות בסוגיית הפרזנטציה על כל היבטיה – צעד אחר צעד, החל מבניית התוכן ועד להגשתו בפועל, תוך התייחסות לפרטים הקטנים ביותר: איך לנוע מול קהל, הימנעות מדיבור מונוטוני, קשר עין, שימוש נכון בידיים ועוד. 
הסדנאות מותאמות אישית לקהל היעד, לאופי החברה, לתפקיד ולדרג הרלוונטיים, ולצורך הנקודתי שעולה, ובמסגרתן נערכים סימולציות ותרגולים.

סדנאות לדוגמא: סדנת פרזנטציה למורים, סדנת ליטיגציה ופרזנטציה לעורכי דין, סדנת הצגה עצמית למשתתפים בקבוצות נטוורקינג ועוד. 

יום שני, תחילת החורף, מסעדת ננוצ’קה בתל אביב, כבר התחלה טובה. המשך הערב היה אפילו יותר טוב. זה לא סיפור על דייט מוצלח (נשוי, זה עדין נקרא דייט עם יוצאים עם אישתך?) או ערב עם חברים מהצבא/לימודים/חברי ילדות, אלא סיפור על ההרצאה המאוד מעניינת של מיכל לסר על “הופעה פומבית”. הרצאה כזאת מדויקת מלאה בהרבה טיפים על איך להופיע בפני קהל ואיך להתכונן להופעה פומבית, לא שמעתי הרבה זמן.
אני מאוד ממליץ לעקוב אחרי מיכל ופעולתיה, ולחפש אחרי הפעם הבאה שהיא מופיעה באחת מן פלטפורות ההרצאות הקיימות. אני בטוח שתהנו ואף תחכימו.

זיו פרי

צרו קשר לפרטים נוספים והזמנות:

michal.lesser@gmail.com  |  0544-746314